اهداف اولین دوسالانه عكس جهان اسلام
نوشته شده توسط : ماموت پانل دلیجان

عباس میرهاشمی، دبیر اولین دوسالانه عكس جهان اسلام، برگزاری این دوسالانه را عرصه‌ای برای شناسایی، ظهور، پیوند و تعامل بین تمامی هنرمندان عكاس مسلمان سراسر جهان دانست و از تولد یك جریان جدید در هنر جهان اسلام خبر داد.
وی درباره‌ کارهای انجام شده در مقدمات برگزاری اولین دوسالانه و استقبال عکاسان گفت: هم اكنون مراحل دبیرخانه‌ای از قبیل انتشار فراخوان، ارسال فراخوان برای عكاسان انجام شده است. عكاسان حرفه‌ای در سطحی چشمگیر در اولین تجربه شركت می‌كنند كه نشان از زمینه قوی چنین حركتی دارد.
میرهاشمی اهداف اصلی این دوسالانه را شناسایی و ارائه ویژگیهای فضاهای اسلامی، تقویت زمینه ارتباط و تبادل تجارب هنری بین عكاسان جهان اسلام بررسی هویت معنوی و فرهنگی جهان اسلام ، شناسایی استعدادهای برتر این عرصه ذكر كرد و افزود: خانواده مسلمان بعنوان نخستین پایگاه شكل گیری هویت فردی، اخلاقی و اجتماعی در جهان اسلام می‌‌تواند به ‌عنوان موضوع نخستین دوسالانه تجلی روشن از این مفهوم را در نگاه عكاسان مسلمان سراسر دنیا بازتاب دهد.
دبیر نخستین دوسالانه عكس جهان اسلام تأكید كرد: این دوسالانه قطعاً پتانسیل این را دارد که روند تداوم خود تبدیل به یك حركت بین المللی و فراگیر شود تا هم موجب جمع آوری اطلاعات كلیه عكاسان جهان اسلام از سراسر دنیا و زمینه‌سازی و تسهیل در ارتباط و تعامل گسترده آنان در جریان این دوسالانه گردد و هم به ترسیم افق‌های مشترك در نگاه و دریافت عكاسان بر مبنای معتقدات اسلامی و باورهای دینی بیانجامد.
مهلت دریافت آثار برای شرکت در این دوسالانه، اول دی و تاریخ برگزاری آن بهار 86 اعلام شده است.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: