نشست مطبوعاتی جایزه جهانی هنر و نیایش
نوشته شده توسط : ماموت پانل دلیجان
artwp4.jpg
ایسنا - اكبر عالمی دبیر بخش عكس جایزه جهانی هنر و نیایش در نشست خبری اولین جایزه جهانی هنر و نیایش جوهره‌ی برگزاری این جایزه را احترام به بشریت و احترام به تمام ملل، تمام آیین‌های مذهبی و تمام ادیان الهی دانست. وی افزود: این جایزه‌ی جهانی، حركتی است برای نزدیك شدن دلهای مردم كره زمین به یكدیگر كه در آن حدود 39 كشور و از جمله‌ی آنها كشورهای مطرح اروپایی شركت كرده‌اند. هیات داوران این جایزه در مرحله‌ی انتخاب اولیه، از میان عكاسان برجسته‌ی ایرانی هفت نفر را برای داوری مرحله‌ی اول، انتخاب كردند.
artwp1.jpg

وی گفت: باید كمك كنیم تا صلح، دوستی و انسانیت را به جهان هدیه كنیم. در آغاز قرن بیست و یكم، انسان‌ها باید سرمایه‌ی نیایش پروردگار و خرد جمعی را به كار گیرد تا به سمت صلح و دوستی جلو رویم.

آیت‌ قاسم‌پور - دبیر اجرایی جایزه - استقبال از این جایزه جهانی را بسیار خوب ارزیابی كرد و ادامه داد: ما پیش‌بینی می‌كردیم در حدود هزار عكس به دبیرخانه ارسال شود ولی در حدود پنج‌هزار عكس رسید كه با وجود محدودیت‌هایی كه برای عكاسان گذاشته‌ بودیم و حتا برخی از آنها نیز معترض بودند استقبال خوبی شد كه از میان این تعداد اثر هزار اثر مربوط به عكاسان خارجی و چهار هزار عكس نیز داخلی بود. لذا با توجه به زیادی آثار، همزمان با نمایشگاهی از آثار متخب، آثاری را كه حتا یك رای از داوران گرفته‌اند در نمایشگاه مجازی خود به نمایش خواهیم گذاشت.

artwp3.jpg

عالمی نیز درباره‌ی شرایط دریافت عكس‌ها، گفت: ما برخلاف جشنواره‌ها و فستیوال‌های جهانی، هیچ شرطی نگذاشتیم و هیچ رده‌بندی نكردیم؛ همان‌طور كه در عبادت‌گاه‌ها، مساجد و كلیساها هیچ پیش‌بینی نشده كه شاه و گدا هر كدام كجا بنشینند در این جایزه نیز هر كس از عكاسان حرفه‌ای تا یك دانش‌آموزمی‌توانست شركت كند و همین مساله باعث ایجاد اندك رنجش برای عكاسان حرفه‌ای شد كه چرا طبقه‌بندی جداگانه‌ای نداشتیم.
وی همچنین اعلام كرد كه در پایان كتابی شامل 200 عكس برجسته به علاوه‌ی عكس‌های مطرح در این جایزه منتشر می‌شود تا عكاسان جهان تشویق شوند و در دوره‌های بعدی این جایزه شركت كنند.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: